Νεύρωμα Morton

Το νεύρωμα (ή νευρίνωμα) Morton είναι μια καλοήθης νευροπάθεια του κοινού δακτυλικού νεύρου των δακτύλων του ποδιού και οφείλεται σε διόγκωση του νεύρου και
την συμπίεσή του μεταξύ των κεφαλών των μεταταρσίων. Συχνότερα εντοπίζεται μεταξύ του 2 ου και 3 ου ή 3 ου και 4 ου μεταταρσίου. Προσβάλλει συχνότερα γυναίκες μεταξύ 20 και 50 ετών.

ΝΕΥΡΩΜΑ MORTON

Ποια είναι τα συμπτώματα του νευρώματος Morton;

Το συχνότερο σύμπτωμα είναι η μεταταρσαλγία, δηλαδή ο πόνος στην περιοχή των μεταταρσίων και κυρίως στην περιοχή εντόπισης της πάθησης. Εξωτερικά δεν παρατηρείται οποιαδήποτε εικόνα φλεγμονής ή οιδήματος και οι ασθενείς συνήθως έχουν την αίσθηση ότι πατούν πάνω σε ένα πετραδάκι. Ο πόνος πολλές φορές συνοδεύεται από κάψιμο, μουδιάσματα ή αίσθημα ηλεκτρικού ρεύματος στα δάκτυλα του ποδιού αντίστοιχα με την εντόπιση του νευρώματος. Τα ενοχλήματα επιτείνονται με τη χρήση στενών υποδημάτων.

Πώς γίνεται η διάγνωση της πάθησης;
Η διάγνωση του νευρώματος Morton πραγματοποιείται με την κλινική εξέταση και επιβεβαιώνεται με απεικονιστικές εξετάσεις όπως το υπερηχογράφημα μαλακών μορίων
και η μαγνητική τομογραφία.

ΝΕΥΡΩΜΑ MORTON

Θεραπεία
Η αντιμετώπιση αρχικά είναι συντηρητική με αλλαγή υποδημάτων και χρήση ειδικών προθεμάτων με σκοπό την αποφόρτιση της περιοχής. Στη συνέχεια ο ασθενής μπορεί να
υποβληθεί σε τοπική έγχυση κορτιζόνης ή επουλωτικών παραγόντων με στόχο την ανακούφιση από τα συμπτώματα και την ελέττωση του οιδήματος και της φλεγμονής που
συνοδεύει τη βλάβη. Επί αποτυχίας των παραπάνω μεθόδων μπορεί να επιλεγεί η λύση της χειρουργικής αντιμετώπισης η οποία συνίσταται κυρίως στην εκτομή του νευρώματος.